Kalba / Język

CookiesAccept

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Login Form

Odwiedza nas 18 gości oraz 0 użytkowników.

Imieniny

Your IP: 3.90.12.112
nuo 2014 m. kovo 20d.

Wycieczka do Malborka, Trójmiasta, Szymbarku

9, 10 i 11 maja to dni obfitujące w mnóstwo wydarzeń, nowych doświadczeń i wrażeń. Klasy III c, IV c, V c, VI c, VII b i II C, pod opieką nauczycieli: A. Makowskiej, E. Kotlarz, A. Berneckiej i A. Bludzisa, udały się na trzydniową wycieczkę do Malborka, Trójmiasta oraz Szymbarku.

Przygodę zaczęliśmy od zwiedzania Zamku krzyżackiego w Malborku żartobliwie nazywanego przez przewodników największą kupą cegieł w Europie. Jest to prawdopodobnie największy średniowieczny zamek zbudowany z cegły. Cały kompleks jest olbrzymi. Zwiedziliśmy m.in.: Zamek Wysoki (a w nim między innymi: kuchnia konwentu, kaplitularz, reflektarz konwentu, Izba Konwetnu i wiele innych), Zamek Średni (Wieli Reflektarz, piwnice, kuchnia), Pałac Wielkich Mistrzów (letni reflektarz, niska sień).

Wśród rozmaitych kolekcji zobaczyliśmy też m.in. kolekcję bursztynu, ceramiki, mebli, jednak jednymi z najbardziej imponujących eksponatów wydały się nam zbroje i elementy uzbrojenia.

Po zwiedzeniu zamku udaliśmy się do  Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni, gdzie znajduje się interaktywna wystawa, której główną ideą jest nauczanie poprzez zabawę. To miejsce, które wyzwala kreatywność, pobudza ciekawość świata i głód wiedzy. Wszyscy znaleźliśmy tu coś dla siebie. Mogliśmy w praktyczny sposób poszerzyć swoją wiedzę odwiedzając cztery strefy tematyczne. Pierwsza z nich to HYDROŚWIAT, następna

nosi tytuł DRZEWO ŻYCIA, kolejna NIEWIDOCZNE SIŁY oraz AKCJA – CZŁOWIEK. Najnowsza wystawa stała została nazwana KIERUNEK ZDROWIE.  Wszystkie strefy tematyczne były atrakcyjne, a ich przekaz dobrze zapadał nam w pamięć.

Po szaleństwach w Centrum Nauki EXPERYMENT udaliśmy się na miejsce zakwaterowania, które mieściło się na Wyspie Sobieszewskiej, w odległości 100 metrów od piaszczystej plaży. Obiadokolacja wzmocniła nasze siły, więc udaliśmy się na plażę, by przywitać się z morzem. Większość z nas po raz pierwszy ujrzała morze, a zachodzące słońce jeszcze bardziej spotęgowało zachwyt.

Drugi dzień wycieczki część uczniów rozpoczęła od spaceru nad morze. Szósta rano dla niektórych nie wydawała się godziną zbyt wczesną na pobudkę, gdyż morze i wschód słońca były tego warte!

O godzinie 9.00 rozpoczęliśmy zwiedzanie Akwarium Gdyńskiego, które oferuje niesamowitą egzotykę i posiada status ogrodu zoologicznego. Tu zachwycaliśmy się kolorowymi rybami o wielorakich kształtach, żarłocznymi piraniami, wielkimi żółwiami, pięknymi koralowcami i cudnymi muszlami, a  wszystko to było na wyciągnięcie ręki.

Naprawdę warto było tu zajrzeć. Na trzech piętrach Akwarium zobaczyliśmy aż 1500 żywych osobników, a niektóre z nich pływały w akwariach liczących nawet 10.000 litrów!

Należałoby też wspomnieć, iż Akwarium znajduje się w modernistycznym, efektownym budynku, niedaleko żaglowców "Dar Pomorza" i "Dar Młodzieży", przy których zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

Następnym punktem wycieczki był rejs statkiem z Gdyni do molo w Sopocie. Z pokładu statku podziwialiśmy uroki Rezerwatu Przyrody na Kępie Redłowskiej, nadmorski bulwar, strome klify orłowskie, molo w Orłowie oraz piękne trójmiejskie plaże idealnie wrysowane w miejski klimat, zaś po przybyciu na ląd spacerowaliśmy „Monciakiem”, czyli ulicą Bohaterów Monte Cassino. Po drodze naszą uwagę przykuł budynek pod numerem 53 zwany Krzywym Domkiem. Stojąc przy tym budynku mieliśmy wrażenie, jakby nic w nim do siebie nie pasowało- pogięte okna i drzwi, nierówne ściany, jeden wielki architektoniczny chaos.  Dalej spacerowaliśmy ulicami Głównego Miasta od Bramy Złotej przez ulicę Długą, Długi Targ do Bramy Zielonej, później przeszliśmy Długim Pobrzeżem do Żurawia. Tu mieliśmy okazję kupić lody i pamiątki.

Kolejnym punktem drugiego dnia wycieczki było Westerplatte- miejsce, gdzie rozpoczęła się II wojna światowa. Przyjrzeliśmy się ocalałej Warowni nr 1, ruinom koszar i Warowni nr 3 oraz, stojącemu na usypanym po wojnie kopcu,  Pomnikowi Obrońców Wybrzeża. Tu zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia i z wysokości podziwialiśmy wspaniały widok na Zatokę Gdańską.

Dzień minął bardzo szybko, a zakończyć go postanowiliśmy spacerem po plaży, gdzie dziewczęta miały szczęście znaleźć niemało drobinek pięknego bursztynu na pamiątkę.

Trzeci dzień wycieczki znów obfitował w nowe atrakcje. Udaliśmy się do Katedry Oliwskiej, która słynie ze swoich wspaniałych rokokowych organów. Składają się one z 7876 piszczałek wykonanych z drewna dębowego, jodłowego, sosnowego i z cyny. Wysłuchany koncert był ucztą dla naszych uszu. Później spacerowaliśmy Parkiem Oliwskim zachwycając się różnorodnością drzew, krzewów, pnączy i kwiatów pochodzących z niemal wszystkich kontynentów.

Ostatnim punktem wycieczki było Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku, które jest miejscem magicznym i nietuzinkowym, położonym w samym sercu Kaszub, u stóp największego wzniesienia na Pomorzu- góry Wieżycy. W tym miejscu znów każdy z nas znalazł coś dla siebie. W towarzystwie przewodnika zwiedziliśmy unikalne w skali świata obiekty takie jak: Najdłuższa Deska Świata, Dom Sybiraka, Bunkier TOW "Gryf Pomorski", Kaszubski Świat Bajek, czy Największy Koncertujący Fortepian Świata, na którym Daria Cuper oraz Grażyna Linka miały okazję zagrać.

Jedną z najbardziej charakterystycznych atrakcji w tym miejscu  jest "Dom do Góry Nogami", cieszący się ogromną popularnością wśród turystów, którzy na własnej skórze mogą odczuć efekty zawirowań błędnika. Niektórzy z nas poczuli to na własnej skórze i pragnęli jak najszybciej opuścić nietypowe wnętrze domu stojącego na dachu.

O godzinie 14.30 w sali biesiadnej zjedliśmy obiad, wsiedliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Puńska.

Wycieczka z całą pewnością była bardzo udana. Pogoda dopisała, a niezliczona ilość atrakcji  na długo utkwi  nam w pamięci, pozostając zarazem miłym wspomnieniem i ciekawą alternatywą dla szkolnej lekcji historii, biologii, geografii i nie tylko.